Metodické náměty k realizaci průřezových témat. Příručka objasňuje postupy, jak vést skupinové diskuse na témata s morálním obsahem, jak zadávat a vybírat vhodné etické problémy, jak v žácích motivovat potřebu zaujímat k nim postoje a srozumitelně je formulovat. Publikace vychází ze souhrnu beletrizovaných mikropříběhů („morálních situací“), s nimiž lze pracovat při řízené diskusi. Vysvětluje podstatu morálního vývoje mladého člověka a opírá se o teorie, které tento vývoj popisují, její těžiště však spočívá v podnětech pro pedagogickou praxi. Poslouží i jako inspirace při uplatňování průřezových témat ve výchově (osobnostní a sociální výchova, výchova k myšlení v souvislostech aj. ). Publikace je určena učitelům ZŠ, SŠ a studentům pedagogiky. PhDr. P. Vacek, Ph. D. , působí na katedře pedagogiky a psychologie Univerzity Hradec Králové. Problematice psychologie morálky a výchovou charakteru žáků se zabývá již více než 20 let.