Pracovní učebnice a příručky učitele jsou připravovány za součinnosti vícečlenného týmu sestávajícího se z odborníků, kteří celožitovně spolupracují na výzkumu matematického vzdělávání žáků 1 stupně, vytvořili a uvedli do života novou koncepci vysokoškolské přípravy matematiky budoucích učitelů 1 stupně ZŠ a taktéž učitelé z praxe se spolupodíleli na tvorbě těchto učebnic
Autorský tým se skládá z prof Milana Hejného, CSc, RNDr Dariny Jirotkové, PhD a PhDr Jany Slezákové, PhD
Pro první i druhý ročník byla zvolena pracovní učebnice Pracovní učebnice z řady určené pro první stupeň ZŠ, byly vypracovány na základě požadavků Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Učebnice si vytkly za hlavní cíl poskytnou učiteli podněty k rozvíjení žákových intelektuálních i osobnostních schopností Přinášejí některé netradiční pohledy nejen na matematiku, ale i na vyučovací cíle vůbec Učebnice jsou aplikací výsledků výzkumu podpořeného výzkumným záměrem Učitelské profese v měnících se požadavcích na vdělávání č MSM 0021620862