Numerace, sčítání a odčítání do 6 V pracovním sešitě budou žáci procvičovat numeraci, sčítání a odčítání čísel v oboru 0-6 nebo jednoduché slovní úlohy V sešitě vystupuje Krteček jako žákův průvodce a pomáhá mu udělat prní krůčky v matematice Pomocí matematických pětiminutovek ALTER můžete procvičovat numerické počítání Z tohoto sešitu rovněž vychází CD-ROM Krtečkova matematika 32 stran, měkká vazba Metodická poznámka: Čas věnovaný probírání látky záleží na úrovní třídy, na školním vzdělávacím programu a na stylu práce učitele Činnostním charakterem výuky a její individualizací motivuje žáky k aktivitě a podněcuje jejich zájem o matematiku Numeraci do šesti věnujeme pozornost a čas přiměřený úrovni třídy; rychlejší postup umožníte vždy těm žákům, kteří hned na počátku 1 ročníku suveréně sčítají a odčítají třeba až do 20 Hodiny matematiky nejsou hodinami kreslení a malování Všechny pokyny "vymaluj" je třeba chápat jako "vyznač"; místo vymalování může žák přístušné prvky označit barevnou čárkou, tečkou nebo je může jen zaškrtnout; je-li požadováno kreslení určitého počtu prvků, může žák místo jablek, hrníčků nebo rybek nakreslit jen kolečka, čárky nebo jiné jednoduché tvary V tištěné publikaci Časové a tématické plány k učebnicím Alter pro 1 stupeň ZŠ zkoordinované s RVP ZV jsou k dispozizi orientační plány pro matematiku v 1 ročníku Uvedený plán je spíše pro variantu dobré úrovně třídy a pro rychlejší postup - orientačně 1 stránka v učebnicích na jednu vyučovací hodinu S příhlédnutím k výše uvedeným skutečnostem je nutno plán upravit vždy pro konkrétní třídu Pokud školní vzdělávací program přesouvá sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 2 ročníku, skončí učivo 1 ročníku sešitem č3 Dobré počtáře a žáky se zájmem o matematiku však nebudeme umělě brzdit v jejich rozvoji a umožníme jim samostatně pracovat se sešitem Matematika 4/A Alter Na počátku 2 ročníku pak lze pracovat se sešitem Matematika 4/B Alter