Přemýšlení o počítání V učebnici je vždy nadpis pro učitele v levém záhlaví každé dvojstrany, vpravo naleznou učitelé výstup z RVP Na spodní liště jsou pokyny pro učitele, popř pro rodiče, sloužící k vysvětlení jednotlivostí k daným cvičením
Pro učebnici jsou charakteristická určitá prostředí, se kterými se budete setkávat i ve vyšších ročnících a postupně budou nabývat na náročnosti ( např krokování, schody, hadi, pavučiny,)
Výstupy pro 1 ročník:
Celými osnovami prostupují teze RVP i další obecné postupy jako motivace, tvořivost, osobnostní rozvoj žáka, použití her, příběhů, dramatizace, skupinové práce, projektů, třídní komunikace, dále je akceptována efektivní práce s chybou, individuální přístup k nadprůměrným i slabším žákům
Aritmetika
číselný obor do 20, číslo jako počet, adresa místa nebo času, číslo vyjadřující porovnávání, změnu
počet a rytmus
rozvoj porozumění číslům a operacím s nimi
číselná osa, relace uspořádání =,
schéma součtové a rozdílové trojice
slovní i početní úlohy na operace +, -
budování řešitelského postupu : pokus – omyl, posloupnost kroků
tvorba slovních úloh určitého typu žákem
práce s daty (organizace souboru dat)
problematika: kombinatoriky, statistiky, pravidelnosti
Geometrie
Vstup do učebnice geometrie je zprostředkován prostřednictvím prostoru
souměrnost v geometrii
práce s krychlovými stavbami (manipulativní činnosti, různé způsoby reprezentace)
vyplňování rovinného útvaru
čas - den, hodina, týden, orientace v čase
úvod do geometrie ciferníku
Práci s učebnicí obohatí tyto nabízené doplňkové materiály:
přílohy – jsou součástí druhého dílu učebnice v praktické průhledné kapsičce
vylamovací číslice 1 – 20, karty s tečkami v počtu do 20
vylamovací kolečka šesti barev
vylamovací rovnostranné trojúhelníky šesti barev
vylamovací barevné čtverce
vylamovací příloha s mincemi korun 1, 2, 5, 10, 20
čtvercová síť (o straně 3 cm)
čtvercová síť (o straně 2 cm)
dva sčítací trojúhelníky
síť dvou krychlí, červená a modrá s tečkami, využití jako házecí kostky
stírací tabulka + fix
barevné papíry
krychle
číselná osa nebo-li krokovací metr