Jako formalizovaná činnost existuje koučování nějakých 30 nebo 40 let K jeho vzniku však zajisté vedly různé psychologické teorie a terapie či sociální a duchovní hnutí Právě na ně se zaměřila autorka této unikátní knihy Každá kapitola začíná krátkým zamyšlením přizvaného kouče a končí výčtem toho, čím konkrétně může daný směr koučinku přispět Autorka se zaměřuje zejména na život a dílo různých inspirativních novátorů a výrazných osobností Prostor je tak věnován např Napoleonu Hillovi, Daleovi Carnegiemu, Werneru Erhardovi, Timothy Gallweyovi, Johnu Whitmorovi, modelu GROW, NLP, Sigmundu Freudovi, C G Jungovi, Wilhelmu Reichovi, Fritzi Perlsovi, Carlu Rogersovi, Abrahamu Maslowovi, Robertu Assagiolimu, kognitivně-behaviorální terapii, Ericu Berneovi, Gregory Batesonovi či psychometrice Často je tomu tak, že o souvislosti těchto směrů s koučováním se přímo nemluví Znalost historie, a to i té „skryté“, však koučům poskytuje oporu pro jejich akce a usnadňuje jim rozhodování, kdy mají užít jakou techniku A zejména jim umožňuje vidět jejich koučovací styl v určitém kontextu a v důsledku toho přistupovat k vlastním klientům s větší jistotou a zkušeností Leni Wildflower je školitelkou, autorkou a koučkou působící ve Spojených státech, Evropě a Latinské Americe Na americké Fielding Graduate University vytvořila program koučování založeného na důkazech (evidence-based)