Logo Logo
Mezinárodní turismus - Monika Palatková
Mezinárodní turismus - Monika Palatková
Krátky popis Neodolatelný produkt Mezinárodní turismus - Monika Palatková od výrobce Grada Publishing, a.s. u nás najdete téměř zadarmo od 298 Kč
Obvyklá cena
  • 298
Výrobce/Značka
Grada Publishing, a.s.
EAN 9788024748627
Hodnocení
(Celkem 30 hodnocení )
2, aktualizované a rozšířené vydání Publikace přináší komplexní pohled na problematiku mezinárodního turismu Je určena odborníkům soukromého i veřejného sektoru působícím v mezinárodním prostředí, včetně studentů vysokých a středních škol zaměřených na turismus či institucí zabývajících se rozvojem turismu Nové vydání knihy je aktualizováno s ohledem na vývoj mezinárodního turismu a souvisejících oblastí Kniha je rozšířena o pasáže zaměřené na možnosti sledování významu turismu ve světové ekonomice a mezinárodních ekonomických vztazích a zabývá se novou metodikou sledování turismu, která bude používána od roku 2014 Aktualizace kvantitativních údajů se týká zejména kapitol zaměřených na regionální rozložení mezinárodního turismu a jeho hlavní zdrojové země a destinace Rozšíření doznala i kapitola věnující se konkurenceschopnosti, turismu v rozvojových zemích a zcela nově jsou podle Vize 2030 zpracovány předpokládané trendy mezinárodního turismu   První část knihy se věnuje analýze postavení cestovního ruchu ve světové ekonomice a mezinárodních ekonomických vztazích Druhý blok je zaměřen na regionální a subregionální rozložení mezinárodního turismu Třetí část charakterizuje vybrané subjekty mezinárodního turismu v podobě cestovních kanceláří, hotelových skupin a zejména vládních a mimovládních mezinárodních organizací Mezi další témata publikace patří turismus v rozvojových zemích, hodnocení konkurenceschopnosti v mezinárodním turismu, prosazování principů udržitelnosti a řešení otázek spojených s důsledky členství v EU v legislativní oblasti Výklad je doplněn praktickými příklady Z obsahu  O autorce 9  Úvod 10  1 Turismus jako světový fenomén 11  11 Mezinárodní turismus 11  111 Vymezení základních pojmů 11  112 Turismus jako světový fenomén 12  12 Přístupy k hodnocení významu turismu ve světové ekonomice 13  121 Statistické hodnocení vlivu mezinárodního turismu 15  122 Ekonomicko-peněžní hodnocení vlivu mezinárodního turismu 15  123 Individuální hodnocení vlivu mezinárodního turismu 23  124 Sociokulturní hodnocení vlivu mezinárodního turismu 24  125 Globální dopady mezinárodního turismu na světovou ekonomiku 25  13 Shrnutí a úkoly 27  2 Postavení a význam turismu ve světové ekonomice 29  21 Turismus a světová ekonomika 29  211 Vznik a vývoj světové ekonomiky a turismu do 2 světové války 29  212 Rozvoj mezinárodního turismu po 2 světové válce 31  22 Turismus v mezinárodních ekonomických vztazích 38  221 Subjekty mezinárodního turismu 38  222 Turismus a mezinárodní ekonomické vztahy 42  23 Kvantitativní hodnocení pozice turismu ve světové ekonomice 48  231 Neoficiální satelitní účet světové ekonomiky 48  232 Kvantitativní ukazatele mezinárodních ekonomických vztahů v turismu 52  233 Pozice hlavních exportérů služeb turismu 57  24 Shrnutí a úkoly 60  3 Postavení turismu v mezinárodním obchodě službami 62  31 Mezinárodní klasifikace služeb 62  311 Služby a jejich vlastnosti 62  312 Klasifikace služeb s ohledem na vymezení sektoru turismu 62  32 Kvantifikace mezinárodního obchodu službami turismu 72  321 Možnosti kvantifikace mezinárodního obchodu službami turismu 72  322 Současný stav mezinárodního obchodu službami turismu 73  33 Liberalizace mezinárodního obchodu službami turismu 75  331 Role WTO v liberalizaci obchodu službami 75  332 Všeobecná dohoda o obchodu službami (GATS) - obecné závazky a pravidla 76  333 Všeobecná dohoda o obchodu službami (GATS) - specifické oblasti úpravy a výjimky 79  34 Liberalizace pohybu služeb turismu v evropském prostoru 81  341 Obecná východiska volného pohybu služeb 81  342 Směrnice 2006/123/ES o službách na vnitřním trhu 85  343 Směrnice 2005/36/ES o uznávání odborných kvalifikací 88  344 Směrnice 1990/314/EHS o souborných službách pro cesty, pobyty a zájezdy 89  345 Nařízení EP a Rady (ES) 1008/2008 o společných pravidlech pro provozování leteckých služeb 89  346 Nařízení EP a Rady 261/2004 o společných pravidlech náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě 90  347 Nařízení evropského parlamentu a rady (ES) 1371/2007 o právech a povinnostech cestujících v železniční přepravě 91  35 Shrnutí a úkoly 92  4 Statistický monitoring mezinárodního turismu 97  41 Vymezení a hlavní instituce statistického monitoringu mezinárodního turismu 97  411 Pojem a charakteristiky statistického monitoringu mezinárodního turismu 97  412 Statistický monitoring mezinárodního turismu UNWTO 97  413 Statistický monitoring mezinárodního turismu WTTC 99  42 Statistický monitoring vybraných institucí 99  421 Eurostat 99  422 OECD 100  423 Ostatní subjekty statistického monitoringu turismu 100  43 Shrnutí a úkoly 101  5 Regionální rozložení mezinárodního turismu 103  51 Regionální rozložení mezinárodního turismu podle UNWTO 103  511 Pět regionů světového turismu 103  512 Regionální rozložení mezinárodních příjezdů a příjmů 106  513 Regionální rozložení mezinárodních příjezdů a výjezdů
NOVINKA 0
Další produkty od výrobce Grada Publishing, a.s.
Další produkty v kategorii Cestovní ruch