První část knihy pomocí příběhů podává základní údaje o krizi a krizové intervenci a na kazuistikách ilustruje základní postupy řešení krizových situací Druhá část pojednává o jednotlivých typech těchto situací a ukazuje hlavní vodítka pro řešení (na co nezapomenout, s čím a jak pracovat) i řadu kazuistik, které probíraná témata propojují Kazuistiky pocházejí z oblasti telefonické intervence i z rozhovorů tváří v tvář Záměrem knihy není podat vyčerpávající informace o krizové intervenci, ale ukázat praktické příběhy krize, které mohou potkat každého z nás Každý příběh je originální a neexistuje pro něj jediné řešení Každý pracovník pracuje jiným způsobem a používá různé metody v různém kontextu Proto má předkládaný text čtenáře podporovat v hledání dalších cest a vlastních způsobů při krizové práci Publikace tak zahrnuje i pasáže, které se čtenářem interagují pomocí otázek, úkolů či nedokončených částí