Logo Logo
Ekonomika turismu - Monika Palatková, Jitka Zichová
Ekonomika turismu - Monika Palatková, Jitka Zichová
Krátky popis Neodolatelný produkt Ekonomika turismu - Monika Palatková, Jitka Zichová od výrobce Grada Publishing, a.s. u nás najdete v akcii od 299 Kč
Obvyklá cena
  • 299
Výrobce/Značka
Grada Publishing, a.s.
EAN 9788024736433
Hodnocení
(Celkem 30 hodnocení )
Turismus České republiky ? 2, aktualizované a rozšířené vydání Na trhu ojedinělá publikace se zaměřuje na turismus v ekonomických souvislostech Je určena studentům škol zaměřených na turismus a institucím zabývajícím se jeho rozvojem na národní, regionální a lokální úrovni Nové vydání je rozšířené o problematiku produktu turismu a konkurenceschopnost destinací turismu Zásadně je aktualizována problematika turismu v národní ekonomice obecně a problematika pasivního, aktivního a domácího turismu České republiky Aktualizována je i tematika turismu ČR v kontextu členství v EU První část publikace se zabývá obecnými základy turismu, zahrnujícími mimo jiné jeho typologii a terminologii Značná pozornost je věnována i teorii trhu turismu, tedy nabídce a poptávce i ceně v turismu Další část knihy pojednává o statistickém monitoringu turismu v ČR a zejména o analýze vlivů turismu na národní ekonomiku se zaměřením na ekonomiku ČR a jejich vyhodnocení pomocí platební bilance a satelitního účtu V publikaci jsou dále řešeny základní charakteristiky vývoje a současného stavu turismu ČR se zaměřením na aktivní, pasivní a domácí turismus a spotřební chování účastníků turismu Autorky se zabývají též organizační a řídicí strukturou turismu ČR Z obsahu  Obsah  O autorkách 9  Úvod 10  1 Základní otázky vymezení turismu 11  11 Pojetí a de?nování turismu 11  12 Stručný historický vývoj turismu 13  121 První etapa - do první světové války 14  122 Druhá etapa - mezi dvěma světovými válkami 15  123 Třetí etapa - od druhé světové války do počátku 90 let 15  124 Čtvrtá etapa - 90 léta až současnost 16  13 Shrnutí a úkoly 17  2 Typologie turismu 19  21 Typy turismu dle místa realizace 19  22 Typy turismu dle vztahu k platební bilanci státu 20  23 Typy turismu dle plátce nákladů 21  24 Typy turismu dle způsobu zabezpečení cesty a pobytu 22  25 Typy turismu dle věku účastníků 22  26 Typy turismu dle délky pobytu 23  27 Typy turismu dle převažujícího prostředí (charakteru cílového místa pobytu) 23  28 Typy turismu dle převažujícího motivu (důvodu cesty) 24  29 Shrnutí a úkoly 27  3 Trh turismu 28  31 Trh dle ekonomické teorie 28  32 Součásti trhu turismu 29  321 Tržní subjekty v turismu 30  322 Tržní objekty v turismu 30  33 Možnosti vymezení trhu turismu 31  34 Speci?ka trhu turismu 31  35 Faktory ovlivňující trh turismu 32  351 Politické a bezpečnostní faktory 32  352 Ekonomické faktory 33  353 Demogra?cké faktory 34  354 Technicko-technologické faktory 35  355 Sociální faktory 36  356 Ekologické faktory 36  36 Shrnutí a úkoly 36  4 Poptávka v turismu 38  41 Poptávka dle ekonomické teorie 38  42 Potřeby jako východisko poptávky v turismu 39  43 Formování individuální poptávky v turismu 41  431 Faktory na straně poptávky 42  432 Faktory na straně nabídky 43  433 Faktory vnějšího prostředí 44  44 Tržní poptávka v turismu 44  441 Psychologické (sociální) faktory ovlivňující tržní poptávku v turismu 45  442 Prognózování tržní poptávky v turismu 45  6 / Ekonomika turismu  45 Současné trendy poptávky v turismu 47  46 Spotřeba a spotřební chování v turismu 48  461 Spotřeba v turismu 48  462 Spotřební chování v turismu 49  47 Segmentace v turismu 51  471 Segmentace, její cíle a podmínky 51  472 Segmentační základny 52  48 Shrnutí a úkoly 57  5 Nabídka v turismu 59  51 Nabídka dle ekonomické teorie 59  52 Součásti nabídky v turismu (objekty) 60  53 Spojovací články nabídky s poptávkou 62  54 Služby jako významná součást nabídky turismu 62  541 Speci?cké vlastnosti služeb turismu 63  542 Členění služeb 64  55 Produkt turismu 65  551 Vymezení pojmu produkt turismu 65  552 Vytváření komplexního produktu turismu 67  553 Partnerství pro vytváření a realizaci produktu 69  56 Poskytovatelé služeb turismu (subjekty) 70  561 Poskytovatelé služeb turismu dle odvětvového členění 70  562 Poskytovatelé služeb turismu dle tržní struktury 71  57 Současné trendy nabídky 75  58 Shrnutí a úkoly 77  6 Cena jako součást trhu turismu 79  61 Cena z pohledu ekonomické teorie 79  62 Faktory ovlivňující tvorbu ceny 80  63 Obecné postupy tvorby ceny 80  631 Nákladově orientovaná cena 81  632 Cena stanovená dle hodnoty zákazníka / metoda cílových nákladů 82  633 Cena stanovená dle konkurence 82  64 Formy cenové diskriminace 82  641 Cenová diskriminace třetího stupně 82  642 Cenová diskriminace v čase 83  65 Yield management 83  66 Shrnutí a úkoly 84  7 Konkurenceschopnost na trhu turismu 86  71 Vymezení pojmu konkurenceschopnost 86  72 Obecné přístupy k dosahování konkurenční výhody 87  73 Možnosti měření konkurenceschopnosti v turismu 89  731 Modely hodnocení konkurenceschopnosti v turismu 89  732 Monitoring konkurenceschopnosti v turismu (TTCI index) 92  733 Monitoring konkurenceschopnosti v turismu (OECD index) 93  74 Shrnutí a úkoly 95  8 Statistický monitoring turismu České republiky 97  81 Vymezení a instituce
NOVINKA 0
Další produkty od výrobce Grada Publishing, a.s.
Další produkty v kategorii Ekonomie