Představujeme vám novou řadu čítanek pro 1 stupeň vhodnou i pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami Všem žákům pomáhají zlepšovat jejich čtenářskou dovednost i obratnost ve vyjadřování a žákům se SVP usnadňují jejich inkluzi v běžné třídě Rozšířená verze Čítanky pro 2 ročník má mnohostranné využití a práci s ní doporučujeme: všem žákům 2 ročníků pro rozvíjení jejich čtenářských dovedností žákům se specifi ckou poruchou učení, především s obtížemi ve čtení bez výrazných kognitivních deficitů, a to pro usnadnění jejich integrace v běžné třídě vyučujícím 2 ročníků, kteří mají ve své třídě žáky s obtížemi ve čtení bez výrazných kognitivních deficitů vyučujícím jako materiál do hodin tzv intervence, a to za účelem doučování rodičům a učitelům, kteří chtějí s dětmi stimulačně pracovat Tato čítanka je rozšířena o béžové pruhy po stranách a v dolní části stránek, kde jsou zařazeny úkoly, které se zaměřují zejména na: rozvoj čtenářských dovedností zlepšení verbálního projevu a obratnosti ve vyjadřování zpevnění percepce sluchové (zpevnění analýzy a syntézy; rytmizace) zpevnění percepce zrakové, procvičování očních pohybů a procvičování zrakového rozpětí jistotu v pravolevé orientaci a v prostorové orientaci rozšíření znalostí posílení logického myšlení a paměti Modrou barvou jsou po stranách uvedeny výpisky z obsahů, fialovou barvou pak otázky, jejichž zodpovězení nahrazuje výpisky z obsahů Zelenou barvou jsou psány doplňující a vysvětlující informace (včetně případné zvláštní výslovnosti) a označena slova v textu, kterých se týkají Červenou barvou jsou v textu označena slova, u nichž je po straně kurzívou uvedena správná výslovnost Černou barvou jsou doplněny další úkoly a otázky k ukázkám V některých textech naznačují správné slabikování slov tučně zvýrazněné slabiky K Čítance pro 2 ročník vhodné i pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami bude vydán Metodický průvodce, který bude obsahovat metodická doporučení pro práci s učebnicí, výčet forem a metod výuky atd v aplikaci na konkrétní texty čítanky